Maciej Sarnot

Maciej Sarnot

Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto

Maciej Sarnot

Maciej Sarnot

Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto

Wzrost wydajności pracy to jedna z korzyści wynikających z wdrożenia systemu ERP. Zobacz, co jeszcze zyskują użytkownicy oprogramowania tej klasy.

Sprawny i szybki przepływ danych oraz związanych z nimi zadań

System ma centralną bazę danych, współdzieloną przez wszystkie obszary firmy (magazyn, produkcja, sprzedaż itd.). Zapewnia to całej kadrze stały dostęp do aktualnych informacji. Wdrożenie oprogramowania klasy ERP przekształca więc rozproszone środowisko pracy organizacji w jednolitą przestrzeń realizowanych zadań, które integruje użytkowników i sprzyja realizacji złożonych grupowych projektów (np. produkcyjnych, biznesowych itd.).

Na wysoki workflow działań wpływają też funkcje modułu do zarządzania relacjami z klientem (CRM): w tym graficzny kalendarz pracy czy możliwość prezentacji projektu w formie drzewa zdarzeń (lub wykresu Gantt’a). Każda modyfikacja, np. rezerwacja zasobu, ogranicza się do przesuwania ikon po czytelnej wizualizacji. Dzięki temu wszystkie projekty – niezależnie od skali  – można sprawnie planować i błyskawicznie edytować.

Większa wydajność i satysfakcja kadry

System ERP automatyzuje wiele operacji, co korzystnie wpływa na efektywność pracy i satysfakcję użytkowników. Automatyczne mechanizmy mogą wyręczać ludzi w wykonywaniu powtarzalnych obowiązków (np. rozliczanie wpłat za zamówienia), dając im więcej czasu na realizację innych zadań – analitycznych czy strategicznych. Takie wsparcie może więc wzmacniać zaangażowanie personelu w pracę, jednocześnie minimalizując ryzyko rotacji pracowników dzięki podnoszeniu ich kwalifikacji.

Elastyczność i szybka adaptacja do trendów

Skalowanie biznesu poprzez otwieranie nowych oddziałów czy ciągłą adaptację do nowych trendów biznesowych lub technologicznych. Każdy z tych procesów wiąże się ze zmianą, która może być dla firmy wyzwaniem.

System ERP wspiera firmę na każdym etapie intensywnego rozwoju, dostarczając niezbędnych rozwiązań. W zależności od aktualnych potrzeb można wdrażać nowe moduły czy integrować zewnętrzne rozwiązania usprawniające współpracę z otoczeniem biznesowym firmy. W tym ostatnim pomaga szeroki zakres wbudowanych integracji (m.in.: marketplace, aukcje, aplikacje kurierskie itd.). Poza tym, dzięki dużej elastyczności, konfiguracja systemowa może być ciągle rozwijana o dodatkowe funkcje dedykowane konkretnej firmie.

Cały proces budowania tych rozwiązań charakteryzuje podejście LowCode/NoCode (ang. projektowanie niskokodowe, bezkodowe). Tworzenie usług, ekranów czy pulpitów polega na przeciąganiu (przeciągnij i upuść) interaktywnych komponentów i wiązaniu ich akcjami, które mają być realizowane (np. proste widoki w kilka kliknięć myszką). Oznacza to, że customizacja systemu przebiega szybko i nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej (znajomość kodu źródłowego).

Wysoki poziom cyberbezpieczeństwa

System ERP zapewnia również wysoki poziom cyberbezpieczeństwa, minimalizując ryzyko wycieku wrażliwych informacji.

W tym zakresie oprogramowanie umożliwia:

  • precyzyjne definiowanie haseł, reguł ich tworzenia oraz częstotliwości zmian
  • podgląd aktywnych stanowisk pracy
  • kontrolę dostępu dla wszystkich pracowników
  • zapis wszystkich operacji w specjalnych rejestrach (wystarczy wybrać właściwą bazę danych – systemową lub firmową, aby prześledzić każdy ruch wykonany przez konkretnego użytkownika)
  • anonimizację danych RODO

Personalizacja oferty i profesjonalne relacje z klientami

Wdrożenie ERP jest jednym z etapów digitalizacji (cyfryzacji) przedsiębiorstwa, w tym zwiększania jego zdolności do przetwarzania dużych zbiorów informacji. Dzięki temu organizacja zyskuje zdolność do obsługi większej liczby klientów, przy jednoczesnej personalizacji oferty i doświadczenia zakupowego.

System rejestruje każdą pojedynczą interakcję klienta z marką, np. zwrot w salonie czy zakup produktu przez sklep www. Wszystkie informacje spływają do bazy danych, pomagając w definiowaniu profilu konsumenta i identyfikacji jego preferencji. Dzięki temu przedsiebiorstwo lepiej odczytuje jego potrzeby, a on chętniej sięga po ofertę firmy, która trafia w jego gusta.

Trafne decyzje biznesowe

Kolejna zaleta – analityki biznesowe tworzone na podstawie dostępnej wiedzy o konsumencie. Służą do budowania szczegółowych raportów dot. np. pracy magazynu (wskaźnik wysłanych/ niewysłanych zamówień), sprzedaży (marża na produkcie, rotacja towaru) czy zarządu organizacji (analiza sprzedaży per kanał, % zwrotów oraz ich powodów itp.). Zalety analityk dobrze obrazuje przykład.

Wyobraź sobie przedsiębiorcę, który postanowił wprowadzić na rynek nowy produkt lub  otworzyć nowy salon. Zaglądając w rzetelne analizy oparte na solidnych danych, może szybko zweryfikować rentowność danej grupy produktowej lub odnaleźć rejon o największym potencjale sprzedażowym. W skrócie – podejmować trafniejsze decyzje i rozwijać biznes, maksymalizując zyski.

Wzrost rentowności firmy

Automatyzacja, lepsza komunikacja, intuicyjny rozwój systemu metodą LowCode/NoCode czy rozbudowana analityka biznesowa. Wszystko to sprawia, że szybkość oraz jakość pracy wzrasta. Personel bardziej angażuje się w wykonywanie obowiązków, a managerowie mogą szybciej podejmować trafne decyzje biznesowe dot. np. rozwoju firmy.  W efekcie wzrasta efektywność organizacji.

Poznaj więcej korzyści wynikających z wdrożenia systemu ERP

Systemy ERP są z sukcesem stosowane przez liderów retail i e – commerce w Polsce. Jeden z nich ocenia inwestycję w oprogramowanie jako biznesowy strzał w dziesiątkę. Poleca narzędzie podkreślając, że kompleksowo optymalizuje ono kluczowe procesy w branży handlu nowoczesnego.

Chcesz poznać więcej korzyści płynących z wdrożenia systemu ERP? Pobierz Case Study R-GOL – wdrożenie systemu Streamsoft Verto :: Streamsofti, w którym na praktycznych przykładach zobaczysz, jak oprogramowanie ERP wspomaga firmę w realizację celów biznesowych.

Okładka R-GOL

    System ERP dla branży omnichannel

    Wypełnij formularz, a otrzymasz Case Study

    Dane przesłane w formularzu będą przetwarzane zgodnie z zasadami Polityki Prywatności Streamsoft.

    Chcę otrzymywać informacje marketingowe i merytoryczne dotyczące produktów Streamsoft z wykorzystaniem: